EmPower

Tip til optimering af virksomheden

0

”Kill your darlings”. Sådan lyder en gammel vending, der hentyder til, at det nogen gange kan være nødvendigt at give afkald på noget, man godt kan lide, for at nå frem til det bedste resultat. En darling, som mange iværksættere, entreprenører og virksomhedsejere sikkert kan nikke genkendende til, er troen på, at man kan det hele – og den tro er ikke rar at slå ihjel. I virkeligheden er det en fejl, som rigtig mange iværksættere begår – en blanding af at man tror, man kan det hele selv, online markedsføring, regnskaber, IT, rekruttering, osv., og fristelsen for at skære ned på så mange udgifter som muligt ved at klare det hele selv. Det er en fejl, fordi ingen kan klare det hele selv – det tager tid at sætte sig ind i forskellige procedurer og fremgangsmåder, og det kræver forskellige kompetencer, som ikke nødvendigvis er særlig lette at tilegne sig. Enhver virksomhed har sit eget kerneområde, som den udmærker sig inden for, men at drive forretning kræver opmærksomhed på en lang række områder, opgaver og udfordringer. I rigtig mange tilfælde kan det godt betale sig at outsource nogle af disse opgaver og få hjælp af eksterne samarbejdspartnere. Faktisk er det en lavt hængende frugt, når det kommer til optimering af virksomheden. I dette indlæg kan du finde to eksempler på ting, som er ofte er værd at outsource frem for selv at varetage.

Rengøring, vedligeholdelse, vinduespolering

Selv om flere og flere ting i forbindelse med det at drive forretning foregår online og digitalt, er det stadig en nødvendighed for alle virksomheder at have en fysisk tilstedeværelse i form af kontorer og andre lokaler. En fysisk tilstedeværelse indebærer blandt andre ting en del praktiske opgaver, som ikke direkte genererer værdi, men som alligevel skal varetages for at opretholde en stabil arbejdsgang. Her tænkes på ting såsom rengøring og vedligeholdelse. Det er kun i de større virksomheder, hvor det kan betale sig at have internt personale ansat til den slags, og selv her er det en sjældenhed. Ud over rengøring, som oftest foregår efter et fastlagt skema, er det nemlig ikke til at vide, præcis hvornår der opstår et behov for praktisk arbejdskraft. Eksempelvis hvis vinduernes pludselig skal poleres (vinduespolering), gulvet skal repareres eller lignende, er det en god ide at have en ekstern, der kan komme, når behovet opstår, og som kan klare opgaven. Følg dette link for at læse mere om muligheden for vinduespolering ved Sky-Work.

Online markedsføring

Det er ikke kun den fysiske tilstedeværelse der skaber et behov for vedligeholdelse, praktiske opgaver og så videre – det gør den online tilstedeværelse også. I dag foregår store dele af købsrejsen online, og derfor er det vigtigt for din virksomhed, hvis den ønsker at holde gang i salget, at den også befinder sig online igennem annoncering, hjemmeside, webshop, de sociale medier, og hvad der ellers er nødvendigt. Dog er det et dynamisk felt, som er i konstant udvikling, og det er både tids- og ressourcekrævende at holde sig up to date på de nyeste tendenser, regler og så videre. Ønsker virksomheden at få så meget som muligt ud af online markedsføring og udnytte det enorme potentiale, der er heri, kan det bedst betale sig at få hjælp af enten en form for mediebureau eller en konsulent. Ofte er der en garanti at hente, enten i højere salgstal, bedre kendskab til brandet eller andre fordelagtigheder.

Leave A Reply

Your email address will not be published.